Opony zimowe, a letnie – jaka jest różnica w oponach?

Przy wyborze modelu opon zimowych trzeba zwrócić się z zapytanie m do sprzedawcy, który model opon zimowych może być zastosowany do naszego samochodu. Ogólnie przyjęto, że opony letnie zmienia się na opony zimowe, kiedy temperatura powietrza wynosi 7 stopni C i ma tendencję spadkową. opony letnie zbudowane są ze specjalnej mieszanki (min. syntetyczny kauczuk i sadza), która swoimi właściwościami daje lepszą przyczepność opony w temperaturze dodatniej. Natomiast w temperaturze poniżej 7 stopni C mieszanka gumowa opony letniej sztywnieje, czego konsekwencją jest mniejsza przyczepność i elastyczność, wydłużenie drogi hamowania, a także znacznie szybsze zużywanie się opon. Ci, którzy rozpoczynają sezon zimowy na letnich oponach skracają żywotność tych opon nawet o 20 procent. Bardzo istotny jest fakt, ze do produkcji opon zimowych stosowana jest bardziej miękka mieszanka gumowa z dużą zawartością krzemionki, dzięki której opony zachowują elastyczność, a co za tym idzie – przyczepność nawet w bardzo niskich temperaturach. Innym ważnym powodem, by zdecydować się na zamontowanie opon zimowych jest ten, że w tak nieprzyjemnych warunkach atmosferycznych wykonywanie różnych manewrów na drodze staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Chodzi przede wszystkim o hamowanie oraz wyprzedzanie. W warunkach niskich temperatur droga hamowania przy oponach letnich jest znacznie dłuższa. Przy wyborze modelu opon zimowych trzeba zwrócić się z zapytanie m do sprzedawcy, który model opon zimowych może być zastosowany do naszego samochodu. Sprzedawcy posiadają wiedzę techniczną pozwalająca na dokonanie najlepszego wyboru opon zimowych. Kupując odpowiedni model opony ważne są takie parametry jak: droga hamowania, zachowanie na śniegu, lodzie, przyczepność, hałas i na samym końcu cena. Obok wyboru odpowiedniego modelu opon zimowych bardzo ważny jest ich montaż. Korzystanie z usług nieprofesjonalistów może skończyć się złym wyważeniem, złym założeniem na felgę, zniszczeniem stopki opony zimowe, a w konsekwencji całej opony.